Dialectica UNUL – MULTI. Republica Meritocratica.

Teza       : UNUL – STATUL

Antiteza :MULTI – INDIVIDUL
Sinteza  :COMUNITATEA+ adica INDIVIZII-CEI MULTI actionand in completa armonie si echilibru intr-o COMUNITATE (UNUL) de indivizi – STATUL. Vointa INDIVIDULUI actionand in armonie cu Vointa Generala a STATULUI.
Sinteza UNUL-MULTI este exact obiectivul Republicii Meritocratice.
Statul trebuie, pentru inceput si cel mai important, sa fie o punere in practica a VOINTEI GENERALE, sa serveasca cel mai bun interes al TUTUROR cetatenilor sai si face asta cautand sa maximizeze satisfactia individuala, implinirea individuala si perfectionarea individuala.

Societatea optima, societatea RATIONALA este una in care TOTI cetatenii si-au atins maximul potentialului.

Orice societate in care acest lucru nu este adevarat este imperfecta si deci, inadecvata.
Comunismul este bazat pe o idee nobila, egalitatea tuturor, construita pe principiul moral cel mai nobil, altruismul.

Opusul lui este Capitalismul, inegalitatea extrema, construit pe principiul moral cel mai josnic, egoismul.


Teza      : Comunismul
Antiteza : Capitalismul
Sinteza  : Republica Meritocratica

Republica meritocratica, spre deosebire de comunism, intelege perfect individul si egoismul, dar intelege de asemenea si altruismul si comunitatea. Comunismul este limitat pentru ca este obsedat de Comunitate si nu intelege decat acest aspect al societatii. Capitalismul este opusul, obsedat de profit, intelege numai individul si lacomia. Republica Meritocratica intelege ambele pozitii si nu este partizana sau ingradita in vre-un fel.

Egoismul este dialectic necesar. Comunismul crede ca ar trebui eliminat de pe fata pamantului si in acest fel da gres, neintelegandu-i necesitatea.

In acelasi timp, capitalismul ar vrea sa dispara Egalitatea , astfel incat cativa (1%) sa ramana vesnic STAPANI ai celorlalti. INECHITATE SI PRIVILEGIU este ceea ce urmareste, cu ELITA fiind PRIMA dintre INEGALI.
Atunci, dialectica devine urmatoarea:
Teza      : Altruismul. Egalitatea.Comunitatea. Comunismul
Antiteza : Egoismul. Inegalitatea. Individul. Capitalismul
Sinteza  : Deasupra altruismului si egoismului, deasupra principiilor morale, RATIUNEA. Statul care respecta individul, Republica Meritocratica.

Cea mai evoluata forma de guvernare, care da indivizilor un grad maxim de libertate+ . Guvernul meritocratic NU ESTE DEFINIT CA MORAL PERFECT. ALTRUISMUL ABSOLUT NU ESTE O CARACTERISTICA A GUVERNULUI MERITOCRATIC. Acesta l-ar limita si ar arata ca este ignorant in ceea ce priveste egoismul, slabiciune care i-ar pune in primejdie existenta.
Guvernul meritocratic nu face rau, dar asta nu pentru ca este incapabil sa-l faca, ci pentru ca nu exista nici un scop RATIONAL pentru aceasta intr-o Republica Meritocratica. Cui, si de ce i-ar face rau? Republica Meritocratica este sinteza dintre UNU -MULTI, dintre individ si societate. Ea intelege atat nevoile individului cat si ale comunitatii. Sa faca rau unui individ sau comunitatii ar fi sa-si faca rau ei insesi, adica respectivului aspect al ei.

De aceea, nu va face niciodata acest lucru. Ea se abtine de la a face rau prin CUNOASTERE si prin RATIUNE, nu prin absenta inerenta a raului din structura sa. Este un stat care nu face rau nici unui cetatean al sau si, care ii pretuieste pe toti, pentru ca ESTE IN INTERESUL SAU RATIONAL ABSOLUT SA FACA ASTA. Individul nu face rau societatii si, reciproc, societatea nu face rau individului pentru ca, daca ar face asta, ar insemna sa-si atace propriile interese.
MERITOCRATIA, IN REALITATE, NU SE GHIDEAZA DUPA PRINCIPII MORALE, DESI PARE SA FIE INALT MORALA. 

Ea este preocupata de identificarea RATIONALA a binelui maxim pentru individ si pentru comunitate. DIALECTICA POLITICA A LIBERTATII este reprezentata de crearea conditiilor optime de interactiune dintre individ si comunitate. Intr-o astfel de republica, individul si comunitatea sunt, in sfarsit, in armonie; aici nici un cetatean nu va suspecta statul ca actioneaza impotriva intereselor sale, iar statul va sti ca fiecare cetatean contribuie intr-un mod optim la evolutia societatii.
Dialectica este raspunsul. Binele si raul se subordoneaza dialecticii. Ratiunea, si NU moralitatea, sta la baza dialecticii. Fara un bun echilibru intre yin si yang rezulta dizarmonie si conflict. Obiectivul nu este sa distrugi yin sau yang, binele sau raul, altruismul sau egoismul, ci sa le echilibrezi astfel incat sa le faci sa functioneze optim.

Citeste si da mai departe!

Problema Romaniei nu sunt banii (sau lipsa lor), problema romaniei sunt TRADATORII.
Libertate+, Echitate, Solidaritate, Comunitate+ !

Libertate+  = libertate pozitiva, in care libertatea unuia nu inseamna ingradirea drepturilor altuia: de exemplu, “libertatea” unui ospatar de a refuza sa serveasca un “tigan”, nu este o manifestare a libertatii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.